Gedifferentieerde klaswerking

De ontwikkeling en evolutie loopt bij elk kind anders.
We zorgen daarom voor een voldoende gevarieerd aanbod in elke klas. 

Ons leerplan

Als katholieke school volgen we de leerplannen van het KOV, met ZILL als leidraad. Dit leerplan zet in op een evenwichtige ontwikkeling:
- persoonsgebonden (bv. sociale vaardigheden)
- cultuurgebonden (bv. taal, wiskunde).

We werken met eigentijdse methoden, aangevuld met klasactiviteiten. We evalueren regelmatig leerinhouden en vaardigheden en bespreken deze met leerlingen en ouders. Vanaf het 1ste leerjaar bieden we initiatie Frans aan.

Leren met zorg en structuur

Met methodes zoals Taalkanjers en Wiskanjers en via een duidelijk sporenbeleid in Taal en Wiskunde (soms ook Frans) begeleiden we elk kind stap voor stap. Zo krijgt iedereen de kans om op zijn of haar niveau te groeien.

Ruimte voor talent en keuze

Kinderen ontdekken hun eigen sterktes dankzij kiesmomenten, kieskasten en kiesborden.

We besteden aandacht aan meervoudige intelligentie en bieden soms gedifferentieerd huiswerk of een aangepast curriculum in de derde graad aan, zodat elk kind zijn talenten kan ontplooien.

Samen leren over de klasmuren heen

We stimuleren samenwerking en verbondenheid door klasoverschrijdende activiteiten zoals:
- kloklezen
- (bingo)lezen
- gezamenlijke projecten.


Zo leren kinderen niet alleen van de leerkracht, maar ook van en met elkaar.

Pluk de lach
Pluk de lach
Pluk de lach
Pluk de lach
Pluk de lach
Pluk de lach
Pluk de lach
Pluk de lach

Ontdek onze andere bouwstenen

Elke school werkt volgens een zelfontwikkeld pedagogisch project. Het onze is gebaseerd op 6 bouwstenen.