Groeiportfolio
Wekelijks reflecteren alle leerlingen over hun sociale vaardigheden, attitudes en hun ontwikkeling binnen leren leren.
Welk leereffect wordt er van mij verwacht en hoe evolueer ik hierin? Wat heb ik nodig om te groeien? We stimuleren dit en volgen op via een groeiportfolio (VLajo). Feedback van de leerkracht, ouder en zeker ook het kind zelf, zijn hierbij noodzakelijk.
In de kleuterschool werken we met een groeibord waarbij we kleuters stimuleren in vaardigheden en attitudes. Een aanzet tot het werken met een individueel groeiportfolio.
Zelfreflectie
In sommige groepen wordt er steeds meer met instrumenten gewerkt die zelfreflectie stimuleren.
Zo evalueren leerlingen zich bv. zelf voor muzische ateliers of na het kiesmoment. Ze trachten voor zichzelf helder te krijgen in welke vaardigheden ze sterk zijn en waar groeikansen liggen.
Zelfreflectie heeft ook betrekking op: Hoe voel ik me erbij? Hoe betrokken ben ik?
Snoezelruimte
Even nood aan een goede babbel of wil je even tot rust komen? Dat kan in onze snoezelruimte, gecreëerd door leerlingen zelf.



